Wróć do kategorii (Raporty)

Raporty

Etykiety na oponach - czy mówią prawdę?
Dnia 28.04.16 przez bankkierowcy.pl (jab) w Raporty
Bezpieczeństwo podróży, oszczędność paliwa czy oddziaływanie na środowisko - te kryteria mogą wpływać na wybór opon. Informacje na ten temat są zawarte na specjalnych etykietach, które skontrolowała Inspekcja Handlowa.
 
Celem kontroli Inspekcji Handlowej było sprawdzenie prawidłowości oznakowania opon zgodnie z obowiązującymi przepisami. Przypominamy, że zgodnie z prawem, etykieta musi informować o efektywności paliwowej, klasie i wartości pomiarowej zewnętrznego hałasu toczenia oraz klasie przyczepności na mokrej nawierzchni. Dzięki tym informacjom konsumenci mogą bez problemu porównywać opony różnych producentów i wybrać korzystniejszą dla siebie ofertę.
 
W III kwartale 2015 roku wojewódzkie inspektoraty IH skontrolowały 61 producentów i dystrybutorów opon oraz pojazdów. Jedynie 3 proc. (9 produktów na 294 sprawdzonych) zbadanych partii opon miało niewłaściwe etykiety. Zastrzeżenia dotyczyły ich formatu lub wielkości (były one za małe) informacji, co mogło utrudnić konsumentom zapoznanie się z parametrami produktów. 
 
Zadowalający jest fakt, że przedsiębiorcy, u których wykryto uchybienia, podejmowali dobrowolne działania i oznaczali opony właściwymi etykietami.
 
 
Etykieta na oponie - informacje dla kierowcy
 
Dostępne w punkcie sprzedaży opony powinny być zaopatrzone w naklejki lub etykiety – tam powinieneś znaleźć najważniejsze informacje o klasie efektywności paliwowej, klasie i wartości pomiarowej zewnętrznego hałasu toczenia, jak również klasie przyczepności na mokrej nawierzchni. Te same informacje powinny znaleźć się na stronie sklepu internetowego. Porównując te parametry przedstawione na etykiecie, łatwiej dokonasz świadomego wyboru opon o odpowiednich właściwościach, uwzględniając poziom bezpieczeństwa i wpływ na środowisko.
 
Kupując przez Internet, masz prawo do zwrotu produktu w ciągu 14 dni od momentu jego odbioru. Zwrot opon w sklepie stacjonarnym zależy od dobrej woli sprzedawcy.
 
Produkt, który okazał się wadliwy masz prawo reklamować przez 2 lata od daty jego zakupu. Pamiętaj, że podczas reklamacji musisz posiadać paragon albo inny dowód zakupu. Dowodem zakupu może być potwierdzenie płatności kartą, wyciąg z konta, faktura, a nawet zeznania osób, które towarzyszyły tobie podczas zakupów.
 
Źródło: UOKiK; bankkierowcy.pl, oprac. (jab)
Fot.: United Pictures; grafika: UOKiK

Oferta dla Ciebie

TERMINAL PŁATNICZY POLCARD
Oferta specjalna

Sięgnij po nowe przychody – uruchom terminal płatniczy Dzięki terminalowi płatniczemu Polcard Twoi klienci będą mogli zapłacić za zakupy kartą, zbliżeniowo lub telefonem Firma zyska nowe źródła przychodów i zwiększy wygodę kupujących Oto główne korzyści terminali płatniczych Polcard: * Of...

Sprawdź ofertę
Karta Routex BP PLUS
Poleca Bank Kierowcy

Skorzystaj z bardzo atrakcyjnej oferty na kartę paliwową wraz z leasingiem, która znacznie ułatwi rozliczanie i kontrolowanie wydatków na paliwo. Korzyści z używania kart BP PLUS: 1. Dostęp do ponad 500 nowoczesnych stacji w bardzo dogodnych lokalizacjach w całej Polsce 2. Gwarancja tankowani...

Zamów teraz
Instalacje LPG
 

Instalacje LPG, zbiorniki i wielozawory, lubryfikacja, ogrzewanie postojowe DEFA – sprawdź ofertę sklepu motointegrator.pl w zakresie usług instalacyjnych Nie zwlekaj. Zrób zakupy i ciesz się dobrą ceną!   ...

Zamów teraz